Monday 15 October 2012

Tempatku Menuntut Ilmu Part IV

kita sambung cerita lagiiiiiiiiiiiii...
cehhhhhhhh...
banyak hang punya cerita Ja??
heheheh..

okay2.
la ni aku nak bercerita tempat aku menuntut ilmu hat latest punyaaa...
hat la ni la mana lagi...

habeh form 5, aku  apply politeknik.
bidang Biomedical Engineering.
aku letak pilihan aku yang 1st sekali.
sebab???
sebab waktu aku duk apply ni aku rajin pi jumpa cikgu2 aku tanya pendapat depa.
aku tanya pendapat2 family aku.
macam mana dengan hala tuju kos yang aku amik ni..

last2 semua bersetuju suruh aku amik kos ni.
sebab nya???
dalam malaysia, kos ni ada dekat Politeknik Premier Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah ja.
politeknik lain2 xdak.
bidang ni lain sikit katanya.....
so aku macam semangattttt nak cuba mintak kos nie.

surat2 tawaran tempat lain mai aku abaikan ja.
ada dari UTP Perak. bidang elektrik. aku xmau.
dari UTM Johor . bidang elektrik jugak. aku xmau jugak.
surat2 tu semua aku sorokkan.
hat swasta apatah lagi. semakkkk...
aku xhabaq  pon dekat Tuah N Jebat aku dapat U.
sampai kesut aku xbuka mulut.
(aku harap hangpa diam2 suda naaaa... )
*promise???

lama aku tunggu panggilan poli nie.
ada yang kata aku xlayak dah la. sebab xpanggil2 lagi.
masuk ja Form 6 tu katanya.
tapi aku tetap tunggu.
sebab apa??
sebab aku yakin yang aku boleh dapatkan kos ni.
Yakin habeh baq hanggg...
 (semua aku jeling ja hat duk suruh aku masuk form 6 tu)
haishhhhhhh...

kalau aku masuk form 6
aku xleh pi punya dengan subjek2 tu.
bukan hati aku la dengan akaun, ekonomi bagai tu weh.
nak tengok sains sukan??? lagiiiiiiiiiii lahhh...

tapi akhirnya alhamdulillah...
aku dapat tawaran belajaq ke 
POLITEKNIK PREMIER SULTAN SALAHUDDIN ABDUL AZIZ SHAH !


sini tempat aku belajaq la nie...
berkaitan dengan perubatan.
kekadang aku rasa aku nak jadi doktot bila belajaq kos ni.
*cehhhhhhh... doktot,
kekadang aku rasa macam programmer lah puloppppppp...
kekadang rasa macam nurse.
engineer apatah lagi kannn..

berapa banyak kekadang dah???
hehe. seriusssssss wehhh...
sebenaqnya aku seronok belajaq kos ni.
tapi bila mai semangat yang xboleh blah tu.
aku rasa macam nak berhenti la-la tu jugak.
stress tok sah duk habaq lah kan.

normal lah tu NURHAFIZAH...
belajaq....
belajaq apa yang senang...
nak lari kot mana...
sabaq sat.
xlama dah....
:)

kat sini aku kenai ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii manusia.
macam2 ragam.
betui lah kata peribahasa "Jauh perjalanan,luas pemandangan" tu kan???
:)
aku mengaku. mengaku. mengaku. 
*terangguk2 kepala aku.

tu ja la tempat aku menuntut ilmu buat masa ni.
lain2 hat depan nanti xtau lah pulak rezeki aku kat mana.
mana tau rezeki aku takat ni ja.. :)

tapi aku percaya.
rezeki Allah tu ada kat mana2 ja.
cuma kesempatan,rajin,malas,usaha ja alasannya.

k tamat sudah cerita ceriti ceritu tentang tempat aku belajaq..... :)

bertemu lagi entry yang lain! 
mmuahhhh!

~LOTS OF LOVE~




No comments:

Post a Comment