Tuesday 16 October 2012

Kau sahabat kau Teman.. :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum sayang-sayangku semuaaaaa! :)
cehhhhhhhh...

happy?
dak??
lahhhhh...
pasaipa???
happy kan lah diri, even xseberapa.
spread your happiness!
baguih untuk kesihatan. hehehe.

aku happy harini.
sebab??
sebab bila sebut pasai kawan,teman,rakan sahabat ja aku jadi happy.
otomatik.
:)

aku suka berkawan.
bagi aku dalam dunia persahabatan ni,
Janganlah kerana satu kesalahan yang sahabat kita lakukan,
kita akan lupa habeh semua kebaikan sahabat kita pada kita.
prinsip ni aku pegang sampai la.

so harini aku nak bercerita tentang sahabat2 aku waktu diteknik dulu.

ni depa..


aku menjadi sangat rapat dengan depa setelah berlaku satu peristiwa yang sangat xbest dalam hidup aku.
depa ni lah semangat aku hari2. :)
hilang sorang,10 yang mai.
macam ni lah perumpamaan yang aku boleh buat kat sini.
tapi bagi aku,sorang yang pi tu, dah xsama dengan 10 yang mai ni.
kannn??? :)

dari kiri:
mama lena, moon, bella, aku, limbong, achik, tulang, mak cik..
angah tukang tangkap gambaq. :)

Mot, Yan ngan Dila xdak dalam gambaq ni.
sebab depa pon ada geng yang lagi best.
tapi aku sayang depa macam aku sayang depa2 nie.
xkurang sikit pon.
semakin hari semakin bertambah.

bukan maksud aku hidup kami berpuak2.
No. No. No.
setiap orang dia mesti ada orang yang dia selesa.
so memasing hidup dengan keselesaan memasing. :)

aku kenai depa ni kat teknik jugak.
kami penghuni asrama..
lalalalalallalalalaa~~
seronokkk.. hee.

aku seronok.
yaa.
bila dikenang2 kan balik, indahnya zaman dulu...

aku ingat lagi waktu form 4.
dalam geng2 aku,
Aku ngan Yan budak elektrik.
yang lelain semua budak perdagangan.
dah nama pon kepala budak elektrik,
kalau mesin basuh tu rosak tok sah dok heran lah kalau bukan keja aku ngan Yan.
punya xmau share kemudahan mesin basuh ngan junior2, itulah keja kami.
umakkkkkkk aiiiiiiiii...
bila pikiaq balik, nakai gila aku dolu2.
ish3.....

time junior nak guna ja mesin rosak.
time kami nak guna,smooth ja berjalan.
x ke pelik??
hahaha.
rahsia kami2 ja hat ni.
aku xtau lah depa ingat ka dak lagi.



haa.. sebelah mama lena tu angah.

dalam gambaq ni jugak xdak aina mardhiah.
dia ada keja waktu tu.


ni gambaq kenangan waktu dinner kat hotel seri malaysia.

ohhhh! muka aku terserlah kesucian bebudak. tidak.. hehehe

ni pulak gambaq waktu sambutan hari raya form 5 kot kat sekolah.
aku x ingat dah. maap. maap.
yang berbaju biru tu Dila.
kawan aku. :)

tapi ni semua kenangan. aku lepas kan dia pergi.
pergilah jauh kau ke sana mencari kebahagiaan sebenar. :)
aku xpernah lupa dia. sebab dia pernah mengisi ruang kekosongan sahabat dalam hati aku.

waktu riadah petang, main sesama..
waktu tu Mot ada lagi.
pi main bola tampaq kat tengah padang depan bengkel bb tu ramai2.
sedaq2 bola laju menuju kepala aku.
xke pening lalok sat aku kat situ???
sakit woiiiiiiiiii..... gegorrr otak aku.
lepas tu reramai mai kerumun tanya okay ke x.
senyappppppp ja.
tetiba gelak reramai..
ohhhhhhhhh.. indahnya persahabatan.

melukis bilik sakit senyap2 mengikut kreativiti sendiri.
siap mewarna bagai..
paling xboleh blah memasing amek side memasing sebab nak tunjuk skill.
kemainnnnnnnn...
kelasssssssssss hangpa.. ! hahaha
hangpa semua ingat lagi dak???
pheewwwwwwww...

waktu gotong royong basuh bilik basuh,
cuci toilet.
bukan duk cuci sangat pongggggggg....
orang lain dah habeh gotong royong.
kami dak lagiiiiiiiiii..
duk buat apa??
nuuuuuuuuuuu.. dok main ayaq baikkkkkkkkkk punya...
apaaaaaaaaa pon xboleh.
habeh lencun sakan.

aku suka letakkan kepala dekat paha mama.
lepas tu mama main-main rambut aku.
bestttttttttt...
aku rasa diri disayangi. perghhhhhh.. hangpa ado?? :P

mak cik pulak suka kok'kong aku hat beratttttttt ni. 
 * kok'kong = alahhhh.. yang gendong bawak orang kat belakang tuuu..
bila nak balik ke dorm selepas habeh semayang jemaah ja xdak keja lain dah...
aku sukaaaaaaaaaaaaa...
haha. macam bebudak dah..

bella ngan moon suka layan aku sembang merapu2.
sekali ngan depa duk goreng baikkkkkk punya cerita ntah apapa.
bella lah ketua goreng2 tu.
moon keja senyum tergelak ja.
moon dengan Letto dia.

achik ngan angah suka cerita feeling2.
kiranya kalau sekali cerita hangpa boleh nampak tahap ke-feelingan depa 2 tu.
hahahaha.
kepada sapa2 yang nak ambik pelakon yang terbaik boleh lah cari depa 2 ni.
:)
sure meletopppppppppsssssss! 
kehkehkeh.

limbong dengan serius nya.
kekadang keseriusan dia ni membuatkan kami tergelak tiba2.
ohhhhhhh.. no. no. no.

Tulang dengan suara kecik nya.
cantik sangat dia nie.
dia suka "comey" budak KM.
haha. 
opssssssssssssss!
hang ingat dak makcik??

apapon kenangan semua ni aku xpernah lupa.
every single things!
sampai la aku masih terasa lagi gelak tawa depa.
terutama sekali m.cik.
aku masih lagi terasa suasana dibilik study kami bila aku tetiba teringat.
aku dapat rasakan aura tu.

betui lah kata orang.
kalau kita teringat something tu,
cuba kita pejamkan mata dan bayangkan.
terasa dekattttttttttttttttt....
betui! aku ngaku. ce hangpa try buat kalau xcaya?

haaa....
aku seronok dipertemukan dengan depa ni.
masam , pahit, manis semua ada menjadi satu.

AKU SAYANG HANGPA SEMUA !

moga kita berjiran di Jannah Allah nanti. InsyaAllah. :)


~LOTS OF LOVE~


p/s: mesti hangpa semua heran sapa dia Mot tu.
xpa. lenkali aku cerita. :)

No comments:

Post a Comment