Sunday 14 October 2012

Tempatku Menuntut Ilmu Part III

kita sambung cerita.....

lepas ja aku belajaq kat MAKTAB MAHMUD,
aku pindah mai sekolah nie pulak.
SEKOLAH MENENGAH TEKNIK JALAN STADIUM, ALOR SETAR.


aku masuk sekolah ni atas dorongan kuat daripada Hang Jebat.
Hang Tuah xbagi aku pindah dari Maktab Mahmud tu.
tapi dia kena pasrah dengan pilihan aku.. kihkihkih...

sebab apa Hang Jebat semangat sangat dorong aku masuk sekolah ni??
sebab sekolah ni dulu tempat yang sama dia menuntut ilmu. 
kebetulan kos yang aku amik kat sini adalah kos yang dia amik dulu.. :)
kiranya aku generasi kedua dia lah.. pewaris...
cehhhh... dia sekolah sini dulu tahun 1992. tahun aku baru lahir weh.. ! 
nak dijadikan cerita lagi, mama Leha guru kelas aku tu cikgu dia dulu.
wowww... lamanya! 
ada la cikgu2 yang duk ajaq dia dulu tu ada lagi waktu aku masuk sekolah nie.



aku masuk sekolah ni Hang Jebat yang uruskan semua.
dari apply nak masuk ke sini sampai semua lah.
aku xtau apapun.
yang aku tau , bawak diri ja.
tengok2 aku akan belajaq kos elektrik elektronik.
hati aku cakap "weiiiiiiiiiii........... apakah????? elektrik?? elektronik??? menda???"
daripada minah syooooooopan,lemah lembut teruih jadi minah karan???
=_=" 

tapi aku pasrah. alang2 dah pindah.
alang2 dah nak belajaq.
teruskannnnnnnnn...
belajaq ja...
jangan kata xmauu...

kalau aku xpindah sini, aku xkan kenai NUR DINA ADLIN.
kalau aku xpindah ke sini, aku xkan jumpa kawan2 yang setia dengan aku sampai habeh. 
eh?? sampai habeh?? habeh apa wei??
entah. aku pon xtau nak nak sambung ayat tu. habeh apa?? hehe.
hangpa semua boh la ayat hangpa sendiri.

kat sini aku jumpa insan2 yang sangat baik dengan aku.
aku bersyukur sangat sebab selama aku hidup ni Allah sentiasa hadirkan insan2 yang baik mengelilingi aku.
sampai lah sekarang.
alhamdulillah.

kat sini kelas campoq laki pompuan.
memula aku kekokkkkkkkk sangat.
yalahhhhh... aku mana pernah campoq laki pompuan waktu duk maktab dulu.
dah la kelas aku pompuan 2 orang ja.
phewwwww.... dugaan jugak lah aku nak membiasakan diri aku kat sini.



tapi xpa.
bebudak laki kelas aku even nakai2 tapi depa baikkk ohhh...
besa lah.. nakai laki kan.
nak pi kelas bengkel pi sekali.
nampak segroup. jalan sesama.
apapa sikit depa back up aku.
aku terharu wehhh...
makin hari aku makin serasi dah dengan depa.
kenai perangai masing2.
baik sangat depa ni.

depa jaga aku.
depa jaga kawan2 aku.
sampai pernah ada satu kes,
aku ada selisih paham sikit dengan satu geng ni. (pompuan)
boleh pulak bebudak kelas aku ajak geng2 kelas lain boikottt geng2 hat aku salah paham tu????
hang ingat dak m.cik????? ingat dak??? 

aku terkejut kot waktu tu.
sampai aku xterkata apapa.
bila geng2 tu berjalan ja,
bebudak ni tengokk pelik.
macam2 lah depa buat.
tu xmasuk kata2 lagi.

aku??? aku banyak kali dah cakap stop.
tapi besa lahhh.. laki...
*aku xbersalah okay. maap. maap. bukan aku yang suruh.

dalam kelas aku tu aku paling rapat dengan
Irfan,Najib.Adik,Jat,Pait,Mat Raidy,Paly.Bob.

waktu ni tetiba pait mai menyelit tepi aku sebab takot xdan nak bergamborrr katanya. =_="

 aku xberapa rapat sangat ngan Atin budak kelas aku ni.
maybe sebab perbezaan pandangan.
dan lagi satu maybe sebab dia suka melepak dengan bebudak kelas lain.
tapi aku still go on berkawan ngan dia.
dia baik sangat.
:)

aku rasa kami ni macam adik beradik dah.
yalahhhhh... memasing jaga antara satu sama lain.
susah senang sama2.
ka budak kelas aku ja yang aku rasa???
heheheheh...
belajaq  xpaham saling tolong menolong.

selama ni aku ingat bebudak laki ni susah la nak kompromi, menyusahkan lah.entah apapa lah
macam2 lah dalam pikiran -ve aku ni.
tapi rupanya ohhhhhhhhh tidak sama sekali.
depa membantu sesangat.
tu yang membuatkan aku sayang depa sampai la.
ya pengakuan aku pada hari ini.

tambah2 bila kena kat subjek hat aku cannot go sikit tu.
apa lagi... elektrik elektronik lah.
depa paling cekang sekali.
perghhhhhhhhhh....
depa banyak tolong aku.
bab2 lukis lukisan elektrik elektronik hat susah2 sikit tu aku xrisau.
sebab apa?? 
sebab Jat,Najib,Mat Raidy ada nak tolong aku.
bila buat wiring dekat bay memasing mai tolong.

bukan depa saja ringan tulang nak ringankan beban aku.
tapi semuaaa kottt..
aku bersyukur sangat.
aku sentiasa mendoakan kerahmatan depa.
sebab budi baik depa kat aku banyakk.
:)



keakraban aku dengan kawan2 sampai satu tahap
cikgu Azilawati cikgu bm aku merangkap warden aku 
ingat aku dengan si Irfan bercinta !
apakahhhh?? hahahaha! aku gelak ja..
xdak lah cikgu oiiii... 
hari2 duk ngadap muka hat sama jaa...
sampai orang pon pikiaq lain.
dia kekasih gelap saya ja, bak kata Nurdina Adlin dulu2.
hihihihihi..

maap lah Aina. bukan2. marah Aina Acha si kekasih fan sat gi ohoiiii...
depa bahagia la ni.
alhamdulillah. moga kekal selamanya.

banyak pengalaman ,dugaan,suka duka aku waktu kat sini.
aku sayang sangat2 cikgu2 kawan2 kat sini.

aku jadi pengawas sekolah waktu aku duk teknik ni.
aku pon xtau macam manaaaaaaaaaa lah aku terboleh jadi pengawas nie.
=_="
aku xingat. xingat. xingat.
hahahahah!

okayyy... last but not least.
aku tinggaikan video bebudak kelas aku kat sini.
kenangan yang sangat indah bagi aku.
:')



tu ja lah kot nohhhh...

aku nak bercerita part IV plak.
heheheh..

tata~

~LOTS OF LOVE~


p/s: ehem! cuba tengok chat box aku hat sebelah kanan tu?? perasan dak wei??
saja nak habaq aku baru boh. hehe. 
k bye..!

No comments:

Post a Comment