Monday 13 May 2013

Keluarga di PSA.. :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum.. 
:)

blurkkkkk... *eh sendawa pulak??
hehehe.. apa ka teruk sangat anak dara sorang nie.
alhamdulillah... kenyang.
makan nasi + acar limau mak buat... perghhhhhhhhh...
best in the world baq hanggg!

xpa. tinggai dulu pasai acat limau tu.
la nie aku nak berceloteh pulak pasai kesayangan aku kat PSA.
aku dah janji aritu nak cerita kan??
sorry. sorry. sorry. gue telat dehhhh.. -_-

post khas lah makna kata kan..
la nie kita start ngan kak Mas.

gambaq waktu entrepreneurship day

nama diberi Masnirah binti Nawiri.
Sabahan dia nie.
seorang yang sangat cool.
sentiasa bersabar dalam apa jua keadaan.
sangat baik hati. :)

aku ingat lagi, kat PSA, orang first yang aku kenai adalah dia.
ya dia. bukan Yani. bukan Qila. bukan jugak Jemah dan bukan jugak Syira.
dia yang tegoq aku waktu aku tengah beratoq nak ambik apa xtau kat pusat sukan waktu hari pendaftaran.
dan alhamdulillah. hubungan kami dah macam adik beradik sampai la nie. mungkin.

kat PSA dia paling banyak berjasa kat aku.
dia banyak tolong aku waktu study.
ajaq aku apa yang xpaham.
tolong aku buat assignment.
sanggup tunggu dan buat assignment sama-sama even orang lain dah blah balik bilik..
hehehe... sweet sangat saudari nie.
dan jangan xtau bahawa dia jugak adalah kakak aku dan kawan-kawan aku yang lain di PSA.


dia nie jugak lah yang buat aku menangis secara xsengaja,
bila dia jatuh basikal betui-betui depan aku.
bayangkan dia baru belajaq naik geqek aka basikal nie tetiba jatuh??
bukan jatuh yang biasa-biasa.
tapi jatuh dalam keadaan basikal yang tengah laju turun bukit,
dannnnnn... syiuuuuuuuuu... dia terbang melepasi longkang.
masyaAllah. aku sangat takut waktu tu.
ketaq lutut-lutut aku wei.
dan dia xbergerak dalam beberapa minit.
bayangkan lahhhh...
luka-luka.
moga Allah sentiasa melindungi dia.

kimia antara aku ngan dia sangat dahsyat hokayyyyy...!
*eh?? kimia? hehe.
dia boleh pikiaq apa yang aku pikiaq dalam waktu yang sama.
bila aku pikiaq atau terlintas ja kat pikiran aku pasai dia,
sat lagi tengok lah,, soheh dia muncul.
dia macam tau apa yang ada dalam hati aku even aku xcakap.
agak-agaknya lah kan.. dia nie ahli nujum x?? kehkehkeh...
maap. maapp..gurau aje....
kegemaran kami, melayan lagu-lagu evergreen sampai terlentok...
walawehhhhhh...


dan satu peristiwa yang sangat menyentuh hati aku bila mana,
aku tengah bersedih menangis teresak-esak,
tetiba dia called aku, dengaq soqa aku ja teruih dia naik ke blok aku yang setinggi bukit Broga tu.
bayangkan. dia daripada blok Damai yang jauh...
menuju ke bilik aku kat Sentosa aras atas sekali waktu dinihari pukul 1 2 pagi??
dia naik usap-usap belakang aku.
pegang tangan aku. dan berbicara daripada seorang kakak kepada adik.
nie lah dia Masnirahku yang amat aku sayangi.
banyak sangat kenangan suka duka aku kalau nak dicoretkan.
kalau nak bercerita, 3 tahun pun xcukup.

dan buat Masnirah,terima kasih atas segalanya.
terima kasih kerana menyayangi Nurhafizah.
terima kasih. terima kasih. ermmm dan terima kasih.
hanya Allah sahaja yang mampu membalas.
semoga berbahagia dengan insan-insan yang disayangi,
hingga ke akhir hayat.
dan insyaAllah. saya nak berjiran dengan akak disana.
ada jodoh, kita jumpa lagi...! :)


dah la kot nohhh...
kita bercerita sorang-sorang.
esok aku cerita pasai orang lain pulak.
:)

jaga diri. jaga iman..!
salam.

~LOTS OF LOVE~

2 comments:

  1. aku pun xberapa nak ingat dahhhh...
    yang aku tau dia nie banyak berjasa kat aku.
    dan dia ada dalam hati aku.
    tu ja. eh wira perkasa. hang jangan ingat aku xtau hang sapa. hahhahah...

    ReplyDelete