Sunday 7 October 2012

Tempatku menuntut Ilmu.. part I :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum warahmatullah..

ehem. ehem. ehemmmmmmmm...
(amboiiiiiii.. panjang aih ehem hang Ja) kikikiki..

hari ni aku nak berceqita sikit pasai tempat2 aku menuntut ilmu dulu.
hehe..
tetiba teringat pulak zaman dolu2.

aku dulu mana masuk tadika.
tabika ka.
kemas ka.
cuci ka..ehhhh??? cuci?? hehe.
xdak. xdak. xdak.
aku xmasuk itu tempat semua.
sebab apa???
sebab aku qasa aku dah pandaiiiiiiiii.... yeayyyy!
hahahaha.
dak. dak. dak..
xdak aihhh...
memang aku xmasuk lah makna kata.

aku teruih masuk darjah satu.
aku sekolah dekat SEKOLAH KEBANGSAAN JENIANG... :)
ni tempat first aku menuntut ilmu.


aku ingat aku xmasuk tadika aku akan duduk kelas belakanggggggggg sekali.
tapi oh tidakkkkkkkkkkkk...
aku berada dikelas depan. muehehehehehehe..
tengok... tengokkk. haha.

aku sekolah sini dari darjah satu sampai darjah enam.
waktu aku darjah satu aku ada abang jugak kat sekolah tu.
abang aku darjah 4 ka 5 xtau waktu tu. kiranya seniorrrrrrr lah.
sorry. xingat.
xlaqat nak ingat dah aihhh...
dia tua 4 taun pada aku.

waktu aku darjah satu tu kan ada sorang budak pompuan ni rajinnnnnnn buli aku.
mentang2 lah kak dia pengawasssssss... haish! (ingat aku heran???)
aku ni besa la...
sopannn.. lemah lembut. lemah gemalai... *pitam
budak nie selalu buat aku sakit hati.
curi buku aku.
curi pencil box aku.
tapi aku okay ja...
cool...

tapi bila sampai satu tahap dia nie siap pi ngadu2 kat kak dia apa ntah
sampai aku ni dicubit2nya dia punya kak.
hang ingat aku nak dok diam ka lepas tu?????????
ohhhhhhhhhhh... tidak sama sekali... coihhh...
hang ingat aku takot kat hang???
aku ada ABANG lah ! diulangi.. ABANG..

haaaa.......... aku apa lagi pi ngadu abang aku lah...
tunggu dok lagiiiiii...
rehat tu abang aku pi terjah depa. sekali kak2 dia abang aku terjah.
terkulat2 depa..
lepas tu xpernah2 buli aku dah...

hangpa semua nak tau dak lepas tu kan budak pompuan tu jadi kawan karib aku..
nama??? biaq lah rahsia aku ngan dia.
karib sungguh. makan kat rumah hang rumah aku.
mandi kat rumah hang rumah aku.
study rumah hang rumah aku..
tidoq rumah hang rumah aku
segala2nya lah kata...
sweet dak?? sweetttttttttttt dak wei??? hahaha.
aku kawan karib ngan dia until darjah 6.

lepas tu dah jarang jumpak sebab masing2 dah jauhhh..

waktu aku sekolah rendah nie kan..
besa la kecik lagi.
waktu balik sekolah aku tunggu sampai abang aku habeh kelas.
yalaaa... aku darjah satu darjah dua keluaq awaiiii sikit. depa lambat la.
tunggu ayah aku mai ambik.
tapi xmai2 pon.
abang aku ajak naik bas, tapi aku xmau.
ajak lagi. xmau jugak.
aku takot nak naik bas.
last2 bas tinggai macam tu ja..

tunggu ayah punya tunggu xmai pun . sedihhhhh... :'(
abang aku ajak naik bas lagi. tapi xmau jugak.
last sekali dia ajak jalan kaki.
mau pulak aku waktu tu?? haha.
sayangggggggg sungguh abang aku kat aku waktu tu.

kami redah shortcut.
jalan hutan2.
waktu tu aku ingat lagi.... hujannnnn.
tapi xpa... xmau naik bas punya pasaiiii...
yang abang aku ni dok heret ja tangan aku.
basah kuyup habeh.
3km kot dari sekolah ke rumah aku.

dulu aku qapat ngan abang aku nie.
sebab adik aku kecik lagi.
so main ngan abang ja la.
 pi sekolah sekali.
belajaq sekali.
dia xpernah tinggai aku.
aku panggil dia kokceh.
dia suka protect aku.
dia suka main ngan aku.

haishhhhhhhh.. tengokkk..
kan aku dok melalut ceqita kot lain dah..
tak sat duk ceqita basah kuyup.
hahaha..

okay2.
aku jalan kaki lewat petang baru sampai rumah.
balik tu mak aku marah2 sayang.
sebabnya mak aku tunggu kat rumah kami xsampai2 lagi.
ayah xdak kat rumah. keja.
dalam hujan2 lebat mak aku ngan kak aku duk turun naik bas satu2 tengok kot aku ngan abang dok ada dalam bas tu.

risau bebenor.
lepas tu abang aku kena leter sebab buat macam tu.
aku??
mak xmarah pon.
mak suruh pi mandi lepas tu makan.
malam tu aku demam.
esok xpayah pi sekolah. hahahahhaah

banyak gila kenangan aku waktu sekolah rendah.
kalau nak dicerita kan semua memang xcukup masa.
xcukup hari.
hehe.
kat sekolah ni lah aku duk hapai sifir kalau xboleh mula nak mengelabah bewak.
sebab apa?? sebab sat gi kena kuteeeeeeee...
sakit ohhhhhhhh...
cikgu dulu2 garangggggggg.. *buat mata besarrrr..

aku ingat lagi waktu darjah enam.
waktu math semua pakat gelabah.
sekali aku lah apa lagi.
sebabnya???
cikgu tu garangggggggggggg gila.
cubit orang keluaq kulit2.
sakit ohoiiiiiii..

cikgu ni suka panggil orang pi buat kat depan.
waktu kena panggil tu semua pakat tunduk.
hahahahha...
aku pernah sekali ja kena ngan dia.
aku kena buat soalan bundarkan kat papan hijau.
sekali buat silapppppppppp lah pulak..

dia tarik perut aku tu naik atas sambil nyanyi2 siap aku jinjat2 lagi..
sakit ohhhh...
lepas pada tu terus aku terer subjek dia.
upsr math aku A beb.
terkejot habeh semua.

aku rasa kalau dia xbuat macam tu sampai kesut aku duk takat tu ja la...
hehehehe..
dan alhamdulillah.
aku keluaq dari sekolah tu dengan keputusan yang agak baik lah..
boleh la nak teruskan kehidupan..
(ehhhh?? tetiba. hihi)

eh?? penat lah pulak aku duk bercerita.
dah la kot noh??
dah laa...
nk ceqita semua sampai bila xhabeh2.. kannn... :)
nanti aku cerita pasai sekolah menengah pulak dehhh..
tungguuuuuuuuu...

nie aku ngan abang aku kokceh waktu kecik2.

satttttt ja masa berlalu. besaqqq dah aku. haishhh...

~LOTS OF LOVE~

*sekolah rendah dulu aku jadi pengawas perpustakaan... :)
sebab apa??? sebab aku sukaaaaaaaaa sangat duduk dikelilingi buku2.
aku suka bau dia...
suasana dia...
semuanya lah!

No comments:

Post a Comment