Tuesday 5 June 2012

bersawang dah blog aku nie haa.... =_="

Assalamualaikum........
ehem. ehem.. ehem...!!!
mak aihhhhhhh... bersawang-sawang dah blog aku nie ha??? ish...ish... ish.... (geleng2 kepala)
anak dara.. anak dara.. pemalah sungguh mung ni haa.. (ehh.. awat tercakap ganu kito?? haha)
labah2 pun ada haa duk gayut dalam blog nie.. ish.. ish.. ish... 
(sambil tangan laju sapu sawang2 yang ada. :P )
maap lah yer.. bukan teman sengaja.. idak. idak..
kepada m.cik, maap jugok sebab buat kome tertunggu2 entry dari teman.
almaklumlah kome tu silence reader teman. *bajettt*
(eh bahasa perakk pulak keluarnye dari mulut teman?? *bior je lahhh*)

okay. cakap bahasa ibunda aku balik.
*ehem. ehem. ehemmmmmm! perbetulkan tekak*
lepas habeh praktikal ja teruih aku balik umah kat kampung.
mana lagi... jeniang tercinta lah...
jadi suri rumah sepenuh masa. tolong masak kat ayahnda+bonda+adinda..
hantaq adik aku pi sekolah. balik sekolah pon aku jugak kena pi ambik.
*padahal boleh ja dia naik moto pi sekolah sendiri. bajet nak manjaa lebih ngan aku puloppp. hailaaaaa... layankan aje lahhh*
duk rumah rutin aku macam biasa.
berkain batik+tshirt dan mulalah operasi yang xakan habeh setiap hari..
basuh kain+memasak+lipat kain+kemas umah.. sapu sampah..
nama pun ore puan kan..* sekali keluaq bahasa ustaz azhar idrus puloppp*

sebelum habeh praktikal lagi abang2 aku.. kakak aku dah tempah habeh jadual aku.
so aku macam mana???
busy sungguh. fb pon aku xdan nak jengok . bola apatah lagiii...
sampai aku nak tengok bola pun xsempat! last aku tengok aritu Man City menang EPL. xtidoq lena baq hangggg aku malam tu... punya seronok. hahahahh! Padan muka Menyu. belagak sangat hampa. geram aku.(sempat lagi kutuk.. haha! BF m.cik tau bara je dia sat gi.. werk!)

hasrat aku nak amek lesen kereta moto xkan tercapai jugak sekarang nie...
ada je eh keja aku untuk menyibukkan aku.
sabaq sat lah ayah oii.. nanti cheq habeh belajaq. umuq 21 nie lah nampaknya cheq free boleh amek lesen kotttt... senang.
dak pon naik ja pengangkutan awam. dak pun biaq laki cheq ja la yang jadi driver nanti.
*ish ! dasatttttt hang eja*
arghhhh...
"kak,nanti mai umah abang"
"yaa....
"kak,nanti tolong ngasuh anak2 sat. pengasuh pi umrah"
"haa..."
"eja, nanti jum kita pi sini, pi sana... bla... bla... bla..."
aku iya kan je lah... maklumlah adik mithali... muehehehhehehe..
(mithali lah sangat kan.. bila mai perangai syaitonirajim aku nie,apeeee pon xboleh. xsemenggah langsung! ish... ish.. ish...)

bila kat kampung banyak pulak kenduri. maklumlah cuti sekolah...
pakat duk bina masjid lah. aku tumpang bahagia. syaiton melalak merana. hahaa!
(padan muka ko syitonnnn)
aku ngan adik aku lah kena ikut mak aku pi kenduri umah jenjiran. tolong apa yang patot
*jenjiran???bahasa melayu mintak penamporrrr je.. hailaaa..*
mak ayah duk pesan :
"pi lah kenduri nuuu...nanti kenduri hampa xdak sapa nak mai. nak tolong."
asyik ayat nieee ja yang aku dengaq bila ada kenduri kendara.
tapi yalah... aku mengaku. bukan hapa... kita nie hidup berjiran kan. tolong menolong tu biasa lah..
lagi pun jarang dah nak jumpa kenduri yang reramai jayakan sesama.
kontrak belambak sekarang kan.. senang katanya.
memang lah.. tapi bagi aku xakan meriah. yalah.. bila kita tolong sesama, mesti lebih mesra+akrab kan sesama kita... :)   (acececceeceh)

lepas tu aku sibuk pulak di bawak abang aku pi kelantan (sebelah pompuan)...
pi perak... (sebelah lelaki)
untuk apa???
untuk jayakan majlis adik ipor nya haaa.. lelaki.
(cehhhh. macam xdak aku majlis kawen dia xberjalan dengan lancorrr je gamaknya)
haha! bukan... nak melengkap kan lagi katanya..
ohhhhhh... tidak... sungguh penat diriku ini...
kalah PM. muehehehhe,
mulalah misi aku dekat majlis tu memikirkan gubahan macam mana yang best.
 (tetiba jadi penggubah hantaran lah derrrr)
last2 aku yang kena bawak sireh junjung. apeeeee. pon xboleh.
"haaa.. anak dara pegang sireh junjung. duk depan sekali nuuu"
lahhhh... yang mak2 dara pegang lah.. awat aku pulak...
tapi aku iyaaaa kan je lahhh...
bila lagi kan...
bila reramai ni mula lah mulut2 liar duk berkata2...
"haaa.... yang duk atas pelamin nie nampak gayanya xlambat lah tu kita nak makan kenduri eja pulak.. pi jeniang lah kita lepas nie. lepas dia habeh belajaq. keja sat. lepas tu mesti jodoh dia sampai punyaaa! caya lah cakap aku. kan kak kan.. " (eh siap mintak penyokong lagi)
yang lelain sokong ja auta yang xboleh pakai tu.. kesian hampa.
aku pulak xterkata apapa. tercengang kot. apa punya auta. mitos laaa...
(padahal aku tumpang duk sat ja. penat kot hias pelamin hang! mangkuk betui laaa...)
aku sepahkan balik pelamin hang baru tau! amueh. mentang2 dah kawen usik2 aku pulak..

ehhhh. aku terasa macam entry aku terpanjang lah pulopp.
dah la... membebel ntah apapa dari tadi.
nanti aku sambung lain naaa...
tata~

~LOTS OF LUV~


p/s: nanti aku update entry dari jauhhhh.. entah sempat ke tidak. tengok lah nanti macam mana .






No comments:

Post a Comment