Thursday 14 June 2012

aFiF oH aFiF.. :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum..

semalam teman anak buah aku buat keja sekolah.
Muhammad Afif namanya..

yang si abang Muhammad Azfar dah siap keja dia. so xkalut.
memula punya semangat kawan nak buat keja sekolah.

haaa.... nampakkkk...
tekun baq hanggggg....
hehe..

lepas tu kannnnnn...

mula dah aksi tongkat  dagu beliauuuuuuu....
xpa lagi niee...

then xlama lepas tuu...

dia mula gosok2 mata dahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
boring letewwwww... :P

dia cakap kat aku:
"acik, tolonglah afif. saye rase penatttt lahh"

aku saja nak tengok akai dia macam mana, muka serius je:
"eh, buat lah sendiri. awak yang sekolah kan.. bila nak pandai..
nanti cikgu tanya, afif nak jawab ape??? acik yang nak jawab???"

dia pun amek pensil then sambung balik sesi menyambung keja sekolah dia...
tapi dalam versi kedudukan yang lain pulopppp..
ce tengokkk..
hehe..

haaa.. tudiaaa...
aku gelak je tengok gelagat dia..
adoi laaa...

mulut tu duk acik.. acik... tolonglah saye..
(aku kebalkan jugak hati, tengok lagi dia)

lepas tu kan..
daripada berdiri tertonggeng atas kerusi macam tadi tu..
dia ubah lagi kedudukan dia.

berdiri pulak diaaaaaa... hahaha..

lepas tu kannnnnnnnnn!
ce tengok lagi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

terus letak pensil!
stresssssss...
hahahah!!
tangan dia sampai kejonggg.. muehehehehehe..
 banyak keja sekolah kot...

lepas tu aku cakap kat dia:
"meh sini acik tolong.. tapi acik buat separuh,afif buat separuh eh???
kita buat sesama.. okay?????"

dia pun terangguk2..
"tapi kan acikkk... saye dah penat..."
"xpe.. acik ada niee.. acik tolong ehh.. afif kan pandai.. :)
sini acik cium."
tersengih2 beliauu..

semangat balik.. hehehe..

aku pegang tangan dia buat sesama.
"macam nie... macam nie... afif tulis sambil sebut eh.."
bla.. bla.. bla...
dia pun sebut lah apa yang ditulis.
bagussss anak murid aku niee... heheheh..


sambil gosok2 belakang dia pahtu aku cakap:
"afif boleh! cepat...sikit lagi nak siap dah.. "

"lepas ni acik buat Milo.Nak x??"
"nakkkkk.. saye nak panas2"
"okay2"
(tangan gosok2 kepala dia)

cehhhhh... konon bagi semangat kau jaaaa...
muehehehehe..

eh tapi memang lah..
bebudak memang macam niee...
kena ada pemberi semangat kat dorang.
nie baru bebudak. yang dewasa aku  xtau lahhh...
lagi kena jadi pemberi semangat!
wahhhhhhh.. gitu kauuu.. hee.

akhirnyaaaaaaaaaa!

ce lihat. ce tengokkk..

siapppppp dah la acikkk..!

ce tengok muka beliau..
gumbira kottttttt.. hahahah..
wahhh kauuuu...
tadi bukan main stress lagi ehhh..
Afif ... Afif... :)
(geleng2 kepala)

~LOTS OF LUV~

*Afif xpandai cakap utaqa macam aku.
duk KL dari kecik, membesorrr kat sana.
sekolah kat  sana. so duk err.. eeerr lah cakapnya. hehe.
aku cakap loghat aku sepatah haremmm xpaham. haha.

*dah tu, sekali aku kena duk err.. eerrrrrr ngan dia. apeeeeeeee pon xbolehhh.. hehe.

* baru umuq 5 tahun something. tapi ikot tahun dah 6 tahun.

No comments:

Post a Comment