Saturday 16 June 2012

Aku Nak Pi..... ! nak... Nak...

Bismillahirahmanirahim....
Assalamualaikum Warahmatullah...

ehem..
3 hari lepas kan, aku pi rumah pengasuh anak2 buah aku.
kak Izan, kami panggil beliau..
pi menziarah lah apa lagi..
dia baru balik  dari umrah.
:)

Kak Izan batuk2 sikit.
biasalah perubahan cuaca sama..
katanya cuaca sana panass..
sampai 40 darjah kott..
perghhh..
tapi seronok katanya.

seronok je aku bila dengaq beliau bercerita pengalaman di sana..
teruja aku.
aku nak pi sanaaa.... :')
sambil makan2 kurma,kismis bagai..
 tekun je aku dengaq dia berceloteh..



menceritakan keindahan Raudah Sakinah laa..
cantikkkkk..
wangiiii katanyaa.. 
SubhanAllah..
sob.. sob.. sob...
perasaan xpayah cakap lah..
tumpang bahagia..

katanya waktu dia sampai,
dia tengok Kaabah, dia xnangis.
setengah orang tengok je dah nangis.
tapiiiiiiiii... bila dah nak balik tu, dah nak tinggal tu...
berjujuran ayaq mata dia.
xberhenti2..
xnak tinggai...

aku???
alahai...
duk nak pi... nak pi...
dari dulu nak pi...
sekarang bila dengaq ja pengalaman2 dorang yang balik umrah...
balik haji.. hati, ohhhhhhhhhh...
semangat aku.

sape yang xnak pi tempat paling mulia..
tempat tinggal Nabi kita dulu.
para sahabat..
sejarah2 Islam..

aku nak pi..
aku nak pi menziarahi Rasulallah..
aku nak pi melawat tempat2 perjuangan para sahabat kita dulu..
aku nak rasa. aku nak pegang. aku nak sentuh..
aku nak beribadah kat sana.
aku.. aku...
ahhhh..

aku akan pi jugak sana kalau ada rezeki aku.
InsyaAllah..
satu hari nanti.
dengan orang2 yang aku sayang..
even sorang aku, aku nak pi jugak. 
:')

Amin. Ya Allah..


~LOTS OF LUV~

No comments:

Post a Comment