Saturday 9 June 2012

Badan oh Badan..

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum Warahmatullah...

Badan oh badan...
aku xtau lah kenapa sejak 2 menjak ni antibodi badan aku sangat lah lemah???
dulu kuat jeee..
kalah badang kottt... *pitam*
haha.
hari nie dah masuk hari ke limabelas aku xsihat.
selesema xhabeh2. 
sok sek. sok sek.
tisu kat tangan xpayah cakap lah. 
tu xkira kain lagi tuu.. haha!
xtau lah kenapa xlega2.
ubat dah makan.
xbaik2 jugak.

opsssssssss! lupa. tu baru Allah uji sikit lah derrr...
relax2.. makan ubat tu...
xdak sakit yang xdak ubat..
kembali balik kepada DIA. kan... :)
mintak pada DIA.. :)

semua tau yang aku nie alahhhhh lah sangat nak makan ubat.
bukan apa....
sebijik panadol je yang kita telan tu akan mengambil masa DUA TAHUN kotttt baru larut a.k.a hilang dari badan kita... tau??? (2 tahun ke 5 tahun entah??? lupa dah aku)
itu sebab lah aku sangat lah gerun dengan benda2 macam nie...
bila demam je aku akan amek inisiatif lain selain makan ubat.

tapi 10 hari yang lalu aku terpaksa dan dipaksa oleh abang aku ke hospital.
akhirnya aku tewas di tangan beliau.
ke hospital jugak aku akhirnya...
ni semua sebab aku ikut kenduri ke kelantan lah nie...
jauh perjalanan, sakit yang aku dapat.

then malam tu tengah2 malam aku ditarik tangan masuk dalam kereta terus ke Hospital Selama,Perak.
ahhhhh.... redha je lah...
sampai terus masuk emergency.
MA xsempat tanya, aku dah cakap aku apa yang aku sakit waktu tu.
tergelak2 MA tu. hehe.. 
(muda remaja lagi kot MA tuuu..nasib xngorat) haha!
nasib ko lah ea... xlarat aku nak jawab soalan ko satu2.
baru je dia nak buka mulut tanya kenapa??
aku dah jawab:
batuk 
selesema
sakit tekak
sakit mulut!
haaa... amek ko...

then dia suruh cakap "aaaaaaaaaa"
aku apa lagi,  "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" sakan lah. muehehehehe. (xsenonoh anak dara nie)
nak tengok tekak katanya...
iyakan je lah...
lepas tu suruh buka mulut lagi, angkat lidah pulak.
letak thermometer.lepas tu suruh tutup mulut.
lahhhhhh... aku bukan budak2 kecik lagi lah nak ajaq satu2 encik oiii.... hahaha.
aku bior kan je dia. pegang thermometer tu. hahaha. dasattt ahhh..

"ehhhhh... 38.7!"
"demam nie..."
"bagi ubat demam sekali lah eh.."
"haaa... apapa lah.."

"okay amek ubat nie.."
"nie sekali preskripsi ubat, "
"esok jumaat kan. esok datang amek ubat yang selebihnya naaa.."
okay2. terima kasih banyak.
oryteee.. *senyum*

hahaha!
ni lah hasil yang dia bagi aku.


nie antibiotik

nie antibiotik yang besauuuuu gabak ni bila aku telan mesti dia nak tarek hand break dia dekat tekak aku. mesti nak buat hal. haishhhhhhhh...
leceh lahhhhhh...
mau tercekik aku. gelabah je telan ayaq xmau2.. muahahhaha..
dasattttt ahhhh..

ahhhhh tunggu lah situ.
bila aku rasa aku nak makan nanti kome2 semua tu nanti aku makan lah ea...
hehehe.

bila abang aku tanya je:
"ubat dah makan belom???"
aku dengan muka suci lagi murni menjawab:
"dahhh.. "
padahal ubat xluak2.
ish... ishhh... ishhh..
apa lah nak jadi.. culas betoi!

dah lah.. tata~

~LOTS OF LUV~


p/s: poland boh gol dah la ni sebijik oiiii...
pembukaan EURO yang cantikkkkkk.. hee~

No comments:

Post a Comment