Sunday 23 September 2012

Mati itu Pasti.

Bismillahirahmanirahim..

sejak dua menjak nie kerap bebenor aku memikirkan soal hidup matiku.
kekadang sampai terketaq2.
takut nak menghadapi alam kubur.
yalahhhh...
harihari aku dengaq ada ja berita kematian yang xdiduga.
xsakit pun pi macam tu ja.
senior zaman maktab aku pun dengaq2 dah xdak.
muda lagi.
Moga Allah tempatkan saudara2 seislamku dalam kalangan orang2 beriman.

harihari kematian menjemput.
xkira sama ada muda atau pun tua.
kecik atau pun dewasa.
kematian tidak mengira usia.
apabila Allah mengatakan "kunfayakun" maka jadilah ia.

tu xtengok lagi saudara2 ku di sebelah sana.
pembunuhan beramai2 islam Rohingya.
palestin sana.
berjuang mempertahankan Islam.
bagaimanakah khabar mereka?? saudara2 ku disana?
Allah..
sedihhh.
Allah.. berilah kemenangan kepada saudara2 ku disana.
kuatkanlah. tabahkanlah hati2 mereka ya Allah.

apapun. cukup muslimahkah aku sebelum aku menempuh alam yang lagi satu.??
alam barzakh.
Allah.. 
Allah..
Allah..

kematian itu pasti bagi setiap insan.
cuma bila? tempat? dimana? detik waktu siapa yang tahu??
tiada. hanya Allah Yang Maha Kuasa mengetahui segala2nya.
mungkin malam ini adalah malam terakhirku??
who Know??



~LOTS OF LOVE~

No comments:

Post a Comment