Saturday 22 September 2012

Dimana Bumi Dipijak Disitu Langit Dijunjung.

Bismilahirahmanirahim

hujung minggu lepas kan aku balik kampung......
ye.... ambe kelik kapung deh.
wahhhhhhhhhh... bahagiaaaa baq hanggg...
makna kata waktu duk kampung tu hati ni gumbira2 lah kata.
seqonok xtau nak habaq.
qeja nak senyummmmmmm jaaa.
boleh makan senyum. 
menyembang ngan mak ayah adik beradik aku senyum.
sembang ngan jiran2 senyum.
semuanya senyum lah kata.
qeja nak melawak ja ngan mak ayah adik beradik aku.
tidoq senyum.
eh??? bukan. bukan. hat tidoq senyum tu aku tipu.
hehehehehehhe..
ada ka pulak aku tidoq pon aku boleh tau aku senyum ka dak??
ishhhh... ishhhh....


motip gambaq??? oh xdak. xdak. hehe.


 hari ahad tu ada kenduri rumah member aku.
aku xpi pon. maap. maap. aku sakit perut wei.
nanti kenduri hang aku pi la naaa... wajibalqonnah. hee

jenjiran aku hat pi kenduri ni pakat duk mai habaq kat aku
besa la. kenduri. jumpa qamai orang lah.
macam2 gelagat.

J: "eksyen nohhh kawan hang la ni??"
A: "awatnya???
J: "ada ka patot duk cakap er.. er... ngan aku??"
A: ????????
J: "baqu pi duk KL beqapa bulan ja. lupa habeh dah loghat kita??"
A: "biaq pi kat dia laa.. dia duk nak praktis kot ka?? mana kita nak tau?? "
J: "aku tengok hang xcakap kot belah sana pon bila balik kampung??"
A: "dia lain, ceq lain"
J: "lain lagu mana nya. hang lagi lama dok sana"
(dalam hati: lama apanyaaa...)

lepas tu aku xtau nak cakap apa dah.
arghhhhhhh!!
wei kawan.. awat hang duk buat malu muka aku...
Keyyyyyyyy   ellllllllll... keyyyyyyy ellllll (background lagu najwa latip)
hang toksah lah duk speaking keyyyyyyyy ellllllllllllll dengan m.cik2 tu sangat.
tergeliat lidah aih...
mau xternganga depa duk dengaq hang cakap??
hang ni qayan duk cakap ngan orang keyyyyyyyyyyyyyyy elllllllll ka apa wei???
daripada kecik hang dok speaking utara tetiba pi duk keyyyyy ellllllll hang lupa habeh dah??
baqu beqapa bulan hang duk sana??
xmau. xmau.
ikut keadaan lah wei.

ni kita kat kampung kita lah...
bangun. bangun. bangun.!!!
tidoq ka apa hang ni??
xmau na???
masuk kandang kambing mengembek.
masuk kandang haqimau mengaummmmmmmmm... aummmmm... aummmm...
tau???
nak cakap ngan m.cik2 kampung kita hang pebetui balik lidah hang tu.
tukaq channel ke loghat kita naa???
wei??? jangan lupa.

k bye!

~LOTS OF LOVE~


*aku qasa xdak kena mengena pon title entry aku tu dengan cerita di atas???
=_="
k. diam. :P

#xpaham bahasa aku hangpa semua pi google.
ehhh?? ada ka??? hehe

*aku qasa biaq lah orang nak cakap apapun. loghat apapun. asalkan jangan lupa asal usul kita sudahhhhh...
ye dak??

No comments:

Post a Comment