Monday 14 January 2013

DiaRI di HaRi MinggU sEoRanG ADiK Untuk Hang Jebat. :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum Warahmatullah semua.. :)
sihat??
moga-moga kita semua sentiasa dibawah lindunganNYA. InsyaAllah.
:)

ehem.
weekend baru ni aku balik rumah Hang Jebat.
tapi kali ni aku balik, bukan Jebat yang ambik aku kat Poli seperti biasa
dan bukan Jebat tunggu aku dekat rumah seperti biasa.
kenapa??
haahhh... xingat lah tu... kan Jebat kat Sabah.

aku balik naik train ja ngan Qila Niza. :)
sebab lama-lama sekali aku naik train, aku jadi pening-pening nak termuntah baq hang...
yalahhhh... aku nak balik weekend ja kalau Tuah xambik aku kat Poli,Jebat yang akan ambik.
atas train aku rasa macam nak turun ja sat dari train tu pi muntah-muntah lebih kurang,
 lepas tu naik balik. muehehehehhehehehe... apadaaaaa... macam baby. naik train pun pening-pening..

sepanjang atas train aku tengok laluan motorsikal kat luaq.
kan sebelah laluan train ja kan???
aku teringat lah kat Jebat.
sebab jalan tu lah dekat 3 tahun dia duk guna ambik atau hantaq aku ke poli.
:)

tapi xpa lagi....
hati aku badang lagi...
wat lex luuuu... hee.
tapi bila sampai ja dekat stesen bawah dekat rumah Jebat,
aku mula rasa sayu.
sekali lalu ja.
perghhhh.... 
tambah2 bila aku lalu sebelah kereta Jebat yang duk parking kat tempat parking tu.
aku pi berhenti lebih kurang 5 minit kot kat sebelah kereta Jebat.
bukan duk buat apapun. aku duk tercegat ja sebelah kereta dia.
lahhhhhhhhh.... xdak kerja ka hang Nurhafizah oi????
otomatik ayaq mata leleh2....
lap ayaq mata. turun lagi. lap lagi,lagi banyak turun. lagi duk lap lagi duk turun.
last2 sekali biaq pi lah kat dia dah nak turun sangat ka...

cepat-cepat aku masuk dalam rumah.
aku xboleh tahan dah nak nangis-nangis.
cehhhhhhh... hangpa semua ingat hati aku ni badang sangat ka bila mai bab-bab lagu ni???
idokkkk ler teman.
masuk dalam rumah aku rasa macam Jebat duk ada ja.
aku pi kat almari baju dia,aku buka, aku cium baju2 dia sambil nangis-nangis.
yaaa... aku mengaku. aku dah xbadang waktu tu.
aku duk terbayang-bayang ja dia peluk dan usap kepala aku bila aku bersedih.
tapi la ni kalau aku bersedih, sapa yang nak buat macam tu lagi kat aku.



aku mengaku sepanjang dia xdak kat sini, aku kena lebih kuat lagi.
berkali-kali ganda.
sebab dia ja selalu menaikkan semangat aku.
aku pun sedih entah apapa. kak ipaq aku apatah lagi kan.
aku mestilah kena lagi kuat untuk kak aku dan anak2 dia. hehehe.
kamoonnn Nurhafizah.. :)

malam tu aku nak tengok movie.
mulut aku ringan ja nak panggil dia,
"abang chik.... cerita dah start...! "
baru nak buka mulut,lepas tu aku baru sedaq kata dia bukan ada ponggggg...
ohohohohoho... sat lagi x ka pelik anak2 buah aku tengok m.cik depa???
kahkahkah...
ni semua sebab bila aku nak tengok movie best2 ja mesti aku jerit panggil nama dia.
dia ja rajin duk mai melayan ngan aku.
bola kat tv pun aku dah xtengok.

aku rasa macam dalam rumah tu suara dia kat mana-mana.
duk dalam bilik ayaq,aku nak mandi pun suara dia terngiang-ngiang kat telinga aku.
haishhhhh.... parahhh nie.
duk "kak.... mai makan nasi", "kakk.... ada cerita best ni..", "kak.... abang chik nak pi kerja dah ni"
lahhhhh...

malam apa entah Jebat called cakap ngan kak ipaq kesayangan aku,
aku duk baring2 ja dengan anak2 buah aku.
lepas tu dia suruh passing phone kat aku.
cewahhhhhhh...
memula cakap okay lagi.
lama sikit,aku yang tersenyap ja la...
sebab apa???
nuuuuu.... meleleh2 dah ayaq mata.
dia tanya aku sihat ka dak...
ada masalah apapa ka dak....
ucap terima kasih sebab balik temankan kak ipaq aku kat rumah minggu tu...
aku???
jawab ngan anggukkan ja la.
buat macam dia nampak ja??
hahahhah...

lepas tu aku passing phone dekat kak ipaq aku balik.
kak ipaq aku habaq kat Jebat kata aku xboleh nak bercakap dah.
waktu tu kak ipaq aku dah berayaq dah mata dia.
haishhhhhhhh... hang la ni Nurhafizah.pembawa virus ayaq mata. bukan nak qeti cover sikit.
nasib la kak oiiiii....

aku baru ja nak cool down tetiba si Afif paling sebelah aku.
dia peluk aku, dia tanya : 
"kenapa acik nangis....??? acik sedih ehhh??"  *sambil mata sayu ja pandang aku.
aku nak jawab apa????
aku geleng ja la padahal makin laju ayaq mata aku.
hahahhahaha... kelakar la si Afif ni...
boleh pulak duk lap2 ayaq mata aku.
usap2 belakang aku.
hailaaaaaaaaaa.....

nasib baik aku balik ke poli Tuah yang nak hantaq.
tq Tuah.
:)

apapun..betullah....orang kata,
rasa rindu itu berat, xnampak.
kekadang boleh menyesakkan hati.
diri sendiri ja yang merasai apa yang dirasa.
kasih sayang sesama keluarga ni sangat indah.
pagi bergaduh, petang dah boleh bersembang riuh rendah macam xdak apapa yang jadi.
I love my family.
I love Hang Jebat,
I love Hang Tuah jugak.
dan aku sayang semuaaaaa pahlawan aku.

moga ikatan kasih sayang yang dikurniakan Allah ini akan sentiasa subur dan sentiasa mewangi hingga ke syurga Allah. InsyaAllah. Amin.

*heyyyy.... asal aku tengah tulis entry baru ja,
pasti hujan slow2 ja kat luaq. hye hujan yang mendamaikan. 
:)

*ehem.. dan xlupa jugak kepada Nur Illiani binti Umar dan suami,
congratulations for both of you. eh. no. no. no. bertiga. kehkeh.
malas nak cerita banyak, hangpa semua boleh pi kat link dia,
DISINI

last but not least,
nahhhhhhhhhhh Nurhafizah..
hadiah sempena keBADANGan hati hang.
kehkehkeh... :P



ok lah semua...
jaga hati, jaga iman.
babaiiiiii....


~LOTS OF LOVE~


No comments:

Post a Comment