Sunday 12 August 2012

Di Uji DeNgaN KaSiH SaYaNg.

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum sayang2 ku yang syomellll syemuaaa...
(ehhh... pebetui lidah balik)
hehehe..

lama menyepi aku ni kan..
xdak apa yang nak di hapdate..
lagipun aku la ni tengah diberi olah Allah dengan ujian kasih sayang daripadaNYA..
ohhhhh... bersyukurlah NURHAFIZAH..

ujian itu adalah salah satu kasih sayang Allah kepada hambaNYA..
kannn.. :)

demam yang melanda xsudah2.
alhamdulillah..
even xberapa sembuh seperti sediakala lagi tapi aku bersyukur aku masih boleh lagi merasa segala nikmat2 yang telah diberikan kepada aku. 

sakit tekak bagai nak qak.
umpama harimau mencakar2 rakus di tekak lembut ku ituu..
arghhhhhhhhh... telan ayaq lioq pon payah.
(ehhh.. macam buat karangan spm dah duk umpama,bak bagai.. hihihihihi)

jumpa doc, katanya dijangkiti virus.
jangkitan kuman katanya..
mulalah memberi nasihat serta panduan,
"i akan bg inflammation kat u,then u kena habiskan."
"ia akan kurang kan bengkak di tekak u dan segala jenis ubat yang i bg kena makan ikut masa. kalau u xikut nanti i risau u xboleh raya"
(dia pulak yang risau aku xboleh raya)
"jangan makan makanan pedas,berminyak,manis dan banyakkan minum air. i akan bagi ubat demam panas kat u untuk kurangkan panas dalam badan u. ubat nie jangan makan waktu perut kosong,takot gastrik pulak. semua ubat yang i bagi under control medicine. 
okayyyyy??" :))

aku pon terhangguk2 dengan lemahnya. aiyooooooooooo...
ubat lagiii...
nasib Jebat ado. kalau x, xberubat lah aku. bior je ubat kat situ.. hehe.
2,3 pagi Jebat masuk bilik pegi jelom aku,bagi makan ubat,letakkan balm.
ohhhhh...

Nie yang membuatkan kekadang aku terpikir,
xnak kawen ahhhh... takot nanti laki aku xterlayan macam pahlawan2 aku treat aku.
ado lagi ka laki zaman la ni susah payah jaga isteri sakit..
uiiiihhhh seram aku pikir balik..
tapi kawen itu sunnah!
jadi kawen!
heheheh..

aku teringat nie, 
lebih kurang macam nie la bunyinya..
aku translate bahasa aku naa..

apabila jatuh sakitnya sorang hambaNYA
maka diutuskan 4 malaikat kepadanya.

malaikat 1:
mengambil selera makannya

malaikat 2:
mengambil rezekinya

malaikat 3:
mengambil kecantikannya. yakni muka menjadi pucat.

malaikat 4:
mengambil dosanya..

lalu apabila tiba satu masa yang telah ditetapkan untuk hambanya kembali sihat,
maka Allah telah menyuruh malaikat 1,2,3 memberi balik apa yang telah di ambil.
akan tetapi Allah tidak menyuruh malaikat 4 memberi balik dosa hambaNYA tersebut.

jadi... as a conclusion. (cehhhhh)
janganlah kita membenci kesakitan..
sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa kita...
Subhanallah.. ^_^

(patotlah asal aku sakit je hilang terus nur diwajahku, seghupo hantu kak limah dah teman nengok nya.. hihiihi.. )

sempena bulan barokah ini, aku menadah tangan supaya sembuhkanlah aku daripada ujian kasih sayang ini dan pertemukanlah lagi aku dengan ramadhan yang dicintai ini pada masa hadapan.
Amin..

wasalam

P/s: nak pi mandi. panaih. tata.

~LOTS OF LOVE~



No comments:

Post a Comment