Tuesday 14 August 2012

aPa daH JaDi???

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum warahmatullah.. :)

lately nie aku semakin hairan dengan kebadangan tubuh aku.
even luaran aku dah nampak seperti dah sembuh daripada demam.
tapi dalaman tubuh aku terasa sangatttttttt lah lemah.
ya Allah...
hanya Allah je yang tau segalanya.

pagi tadi aku hampir pitam di koridor berhadapan bilik aku. 
tapi aku sempat berpaut pada pintu dan tangan segera mencari kunci dalam beg.
buka terus masuk bilik.
masyaAllah..

apa dah jadi dengan sistem tubuh aku??
aku kerap mengalami sakit kepala serta pening2 macam berpusing2 dalam roller coster.
muntah yang terasa sangat pahit melalui saluran kerongkong aku.
aku teringat pesan mak di kampung,
kalau kita muntah yang terasa sangat pahit, itu bermakna badan kita sangat lemah. panas.
yaa. aku terasa panas di dalam badan.
tapi selalu aku buat macam xada apapa.

badan kerap terasa sejuk panas. sejuk panas.
muka memperlihatkan pucat lesi.
hari tu nak pi check darah tapi xsempat.

mungkin ubat yang aku ambil memberi effect??
entah lah.. ubat yang diberikan doktor sewaktu aku demam tempoh hari sudah dihabiskan mengikut jadual yang ditetapkan.
kekadang datang pula sakit dibahagian pinggang sebelah kiri aku.
sakit yang sama yang pernah aku alami sewaktu di teknik dulu.
sehingga aku terpaksa dipapah oleh kengkawan.
m.cik lah orang yang paling risau sekali menunjukkan reaksinya.

entah lahhhh...
aku jarang nak berpeluh.
tapi semenjak dua menjak nie..
peluh sering menjenguk aku.
aku rasa itu bukan peluh yang sihat.
itu peluh orang sakit.
aku penat sikit, pusing sikit,peluh mula memercik meleleh di dahi aku..
 aku dapat rasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan sistem tubuh badan aku.

apakah semua ini??
perubahan cuaca mungkin.
moga Allah sentiasa bersamaku.
Amin. :)

mak.. ceq nak balik kampung.
nak duduk dengan mak.
nak mak jaga ceq bila sakit.
nak mak disebelah.
nak rasa kehangatan tangan mak..

makkk..
ceq xlarat.
badan macam penat.
xdaya.
nak rasa belaian tangan mak yang ajaib .

makkk..
:'(

cepatlah masa datang kepadaku.

~LOTS OF LOVE~

No comments:

Post a Comment