Thursday 10 May 2012

hari yang "..................." (letak jawapan sendirilah korang) :)

Assalamualaikum..
hye... hye... hye.... (senyum sampai ke telinga)  :))
okay. statement hat atas tu muhong. hehe.
xdak cerita bombastik yang nak di cerita hari nie..
hari nie hari aku macam biasa.
kat ofis xdak banyak keja nak kena buat.. maklumlah dah nak habeh praktikal.
(maken malas pulak aku haa...)
maken sayang aku nak tinggai abang2 yang baik hati dekat KPJ tu... :')
arghhhhhhhh.. dah. cukup. sat gi sedih pulak.
okay. tukaq topik.
(amek mood. amek mood) senyum.. senyummm. :)
pagi2 pi keja makan nasi lemak duluuuuu! hehe.


ada lagiiii... :)

semangat yani makan nasi lomakk.. hehe.

lepas tu.. belek2 baca paper... tengok isu semasa.. arghhh... boriangggg...
hari2 cerita yang sama. xmenarik perhatian..
mai tengah hari makan lagiiiiiii...
muahahhaha!

ni tangan yani.. :P

kami keluaq makan kat kedai kami pi makan kemarin.
first time redah ja masuk kedai tu.
tapiiii... hari nie pi lagi! haha
asam pedas dia sedapppppppp! :)
nyum2...

nie??? akulahhhh.. tengok tangan dah lah... haha! :P

lepas tu ada seorang gadis mai amek order ayaq. ( cehhh.. gadis aku  panggil dia. hehe)
"sirap limau dik."
"ok. eh kak duk jeniang ka??"
"haaa... awat?? duk jeniang jugak ka???"( sambil otak ligat menganalisis muka+soalan daripada si gadis dengan dahi berkerut2)
"haa..tengok kak macam kenai"
"ohhh.. patot lah mai kemarin tengok adik yang hantaq ayaq tu muka macam familiar"
"okay2"
(sekapai la kita.. eh *sekapal)
makan2.. ayaq pun sampai..
"kak keja kat sini ka?"
"praktikal kat sini"
"kat mana?"
"KPJ depan tuu.. :)"
"duk sini ka??" (sambil memikir jauh bebudak nie keja.)
"a'ah. duk sini. "
"oh okay"
(si gadis- si gadis ni adik junior aku waktu aku sekolah rendah dulu nu.. kenai pulak depa ngan aku?? padahal cakap hai kat sekolah dulu pon xpernah.. alahaiiiii... )
then adik tu pi sambung buat keja dia. kedai makan tu ramai gila orang. sedap2 pulak tu. apa rahsiaaaa??? hehehe..
banyak pilihan lauk. sempat pulak kan depa nak memasak. rambang mata aku nak memilih lauk apa nak di makan haaa.. hehe. ce cuba try test pi makan tengok kat kedai tu. nanti nak try boleh contact aku tanya kedai tu area mana. then aku boleh tanya yani. aku tau jalan. tapi aku xtau tempat.haha! (eh... ehhh... ehhhh... terpromote pulak kedai makan ni haa) 

habeh lunch balik ofis... then buat apa ntah gedebuk gedebaq.
lepass tu borianggggg lagiiii..
hmmmmm...
pukui 4 dahhhhhhh.... (xsenang duduk dah)
aku: yani,jum pi jalan2.
yani: pi mana?????????
                   aku: jalan2 melawat kawasan. hehe.
                    yani: haaa! jum kita pi beli nyam2???
       aku: haha! baguih2... jum...
(maka berjalanlah dua orang kawan ini menuju ke kedai untuk membeli NYAM2 katanya sambil tanda "menyapport" akak kedai yang jual NYAM2 tuuueee... heheheh.)
sampai kedai yani belek2 pilih nak NYAM2  mana. (eh.. padahal semua sama ja lah! )
aku pun terikut sekali pilih nak NINI mana. (padahal tinggai 2 lagi je pon. bajet nak pilih)
apeeeeeeeeeeee pon xbolehhh..
jalan balik ofis semula sambil tengok orang lalu lalang dalam hospital tuee.. (geleng2 kepala)
ish3....
ini lah hasilnya...

yani bersama NYAM2 nya.. gila teruja hang nak makan benda ni hari niee... muehehehehe... adoiii laaaa...

aku??? alahhhh... biasa lah... nie aje... :P


layan je lah selera aku kanak2 dulu tue sat.. terindu lah pulak.. (eh tapi kan kecik2 dulu aku rasa aku xlayan pulak benda2 macam niee... =_=")
alahhhhh.. layan je lah. mai besaq teringin pulak hang nak makan benda2 macam ni ehhhh... haha!
bos lalu nak keluaq dia nampak NINI kat meja. 
"eh NINI??"
"a'ah. NINI"
yani cakap, "cik kata nak bawak mai NINI kat kamiiiii???"
"habeh dah aihhhh" (tetiba)
 apeeee lahhh.. lupa letewwwwww... (sambil jelir2 lidah) haha!
cukup pukui 5 tunggu apa lagi... ca.alip.butt balik lah teman.. hehe.
muka masing2 dalam kepala duk nampak bantal+katil ja kat umah.
penat ohhhhh...
haiyaaaaaaa... gila kejam. xsenonoh punya anak dara. (cekak pinggang sambil geleng2 kepala)

~LOTS OF LUV~


p/s: argggggggggghhhhh... hari yang bosannnnnnn.. =_="
eh malam nie malam jumaat lah.. :) malam barokah. moh ler kita reramai baco yassin ehh..
(tuu.. tu... hang yang tengah baca post aku la ni tue,jadi imam baca yassin malam ni! muktamad!) 
muehehehhehe..


                          kapai: kapal. makna kata mai dari daerah yang sama. tempat yang sama.
depa: mereka
ayaq: air lahhhh... kedah kan... hehe.
lain2 perkataan aku malas translate lah. mai belajaq ngan aku sendiri. dak pon cari kawan2 hampa yang "sekapai" ngan aku. haha. pi belajaq ngan depa.







No comments:

Post a Comment