Friday 4 May 2012

Don Daniyal Don Biyajid.. :)

Assalamualaikum.. 
hehehe..
nampak tajuk atas tu?? nampak?? nampak??
ohohohooo... nampak pongggggg... :)
awat lah tetiba pi tuleh title tu kan??
tuleh title tu lah sebab aku nak bercerita pasai beliau...
haa... tau??
la ni sakan orang duk bercerita pasai ustaz Don nie.
aku pi sini orang duk bercerita, aku pi sana orang duk bercerita jugak..
fenomena jadinya beliau la niee.. hee.
kenai dak???
alahhh... ustaz Don....
ustaz yang dulu aku xkenai yang la ni aku kenai tuuuu... muehehehe... :p
kenai letewwwwwwww...
ni diaa... tunjuk sikit..


lahhhh... xkenai lagi??
okay.. hat ni pulak???


lahhhhh... xperasan lagi???
okay bagi lagi niee....


haaa... kan dah kenaiiii... aku tau sebab apa hampa xberapa perasan tadi...
sebab kita selalu duk tengok dia berpakaian macam ni ja kan dalam cerita 30 minit bersama ustaz Don tuuu... hehe. betui dak?? betui dak??? 
haaa.... mengaku pongggggggg....
aku mula kenai beliau bila aku tengok cerita ustaz Don tu lah..
alah kat tv al hijrah tu..
first tengok... sekali imbas ja.. tapi cuba layan jugak dulu..
eh... eh.. eh... cara penyampaian beliau ni lain sikit la.. selalu kita duk tengok rancangan macam ni cara penyampaian xmenarik minat penonton. xbersemangat.
beliau ada cara nak tarik minat para penonton. xkira lah daripada peringkat tua sampai lah peringkat kanak2 kecik. beliau ada sense of humor yang baik. terang kat kita tu sebijik2! padat,lengkap. puaihhh dengaq. terang lagi nyata orang kata.. ada ja selingan yang beliau nak buat. ada lawak2 sikit. kira kita xbosan lah bila dengaq pengajaran beliau ni haa... semangat sikit. kita tertunggu2 ja nak tengok apa beliau nak buat seterusnya. macam contoh tajuk solat haritu, beliau tunjuk gaya,contoh lagi.. so orang paham. terangguk2 kepala duk tengok dia mengajaq. muehehehehe..
bila dengaq beliau mengaji kan.. arghhhhhhhhhhhhhhhh... bergetaq hati.
merduuuuuuuuuu kot...


ohoiiii... hoiiiiiiii.. naseb tunang orang! kalau idak,disambor nyer teman..muahahahhaha..
(bajet boleh dapat ja orang macam ni kat aku.. haha. berdoa ja lah eja oiii)
bukan setakat aku ja melekat duk tunggu ustaz Don ni depan tv, sekali abg2,kakak2 aku sekali duk tunggu haaa.. aku panggil abang aku bila tengok ustaz Don ni kan, dia xberkalih pon tengok aku!
mengaku ngan mulut ja kata ya. haha! mata xmau beralih dari tv. mak aiiii...
fenomena.. fenomena... :)
sejuk hati teman nengok beliau haa.. untung isteri beliau nanti.. moga berbahagia hingga syurga Allah naa ustaz Don Daniyal Don Biyajid!  ;)
okay ni bagi lagi satu lagi gambaq beliau bagi hampa semua tengok.


acececececcece.... nampak?
jangan ingat orang yang nak berdakwah ni hanya pakai serban,jubah,pegang tasbih bagai ja tau..
nak berdakwah ni ada banyak cara. ikut suasana persekitaran. tambah2 dengan masyarakat sekarang yang semakin mencabar minda serta kesabaran la niee.. remaja2 sekarang.
kena dengan cara InsyaAllah smooth ja perjalanan dakwah.
kita tengok la ni ustaz Azhar Idrus pun ramai dah mengikuti dakwah beliau. mat rempit pun insaf.
caya lahhh...
mari lah kita sama2 berdoa agar perjalanan para2 pendakwah kita berjalan dengan lancar dalam menyampaikan dakwah kepada seluruh muslimin dan muslimat. xkira di mana berada.. :)
Amin.. doaku sentiasa mengiringi semua.

p/s: lagi 78 hari lagi kita umat Islam nak menyambut Ramadhan al Mubarak! :)
seronoknya... ya Allah.. sempatkan lah hambaMu ini untuk bertemu bulan barakahMu itu..
dan Ramadhan yang seterusnya..  Amin..

~LOTS OF LUV~


No comments:

Post a Comment