Tuesday 24 April 2012

ujian itu daripada Allah.

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh... :)
hari rasa macam gagah jugak nak update blog even demam xsembuh2 lg.
dah 5 hari demam xmau kebah2.. makan ubat pun xlega.
selama 3 hari jugak lah perut xdiisi langsung dengan nasi. pahit+payaunya mulut...
Allah...
itu tandanya DIA sayang aku.. sedang menguji aku.. :)
kepala berat ohhh..
pagi tadi ayah dah berleter2... pung pang pung pang...
sebab apa??
nie sebab dia, sebab aku xmau p klinik. dia suruh aku amek cuti lagiii la aku xmau..
bukan apa lah ayah.. ceq nak habeh dah praktikal.. nanti ceq cuti panjang dah.. :)
siap kata aku lagi..
"mai ayah tepon bos hg mintak cuti seminggu! keja xpenahnya nak cuti.. sekolah dulu pun sama jugak sakit demam pun tetap nak p sekolah.. ishh la.. bukan kita duk buat salah apapun.."
"ceq tau la ayah.. "
"hg tu kalau sakit teruk sungguh..jarang2 sakit.. dah la nak makan ubat pun jenoh nak suruh"
"ayah kata orang.. ayah tu sakit kaki jenoh duk suruh p hospital tapi xpp jugak.. elehhh.. ceq ni turun ayah lah.. haaa... haha! "
senyap teruihhh..
mak duk pujuk suruh amek cuti memandangkan keadaan aku yang sangat lemah.
aku pun cakap lah macam ni..
"kalau malam ni ceq xlaqat sangat2 ceq ajak k.na p klinik naa.. "
mak macam lega sikit..
(hampa tau sebab apa aku ni culas sangat bab2 nak p klinik ka,,hospital ka.. n sewaktu dengannya?? sebab aku rasa mak aihhhhhhhhhhhhhhh... lece... leceeeeeeee... leceeeeee.. aku xsuka lah.. aku p dulu sampai kena heret2 ngan b.cik sebab teruk dah.. sakit gigi sampai demam2 sakan..tu pun siap bg syarat lg bawak p klinik swasta sudah. xmau hospital! banyak songehhhhhhh aih.. even aku praktikal kat hospital sekarang tapi tetap aku xsuka bila aku sakit.. muehehehe)
hari nie aku rasa give up sangat2. sebab aku sakit waktu keja. pakat tanya aku kenapa aku xcuti??
aku hanya budak praktikal. xlayak cuti. :'(
aku duk membilang hari nak balek umah sabtu ni.. isnin aku nak cuti. biaq lah orang nak kata apapun. hanya aku yang tau keupayaan diri aku macam mana. kau boleh lah bercerita kau sakit demam kau boleh je berkerja. berseronok.. eyyy.. tu diri kau bukan diri aku. kau xrasa apa yang aku rasa. cuba kau duk tempat aku??? apa akan kau rasa?? kau jangan hanya nak kondem orang ja keja kau.. setiap insan Allah jadikan lain2 genetik. ada antibodi kuat. ada yang suku kuku pun xsampai.. kau faham x??? bila demam sorang2 jauh dari family air mata aku sangat senang untuk mengalir. tolonglah.. kau xkan faham aku.so duk diam.
bila petang ke malam badan mula rasa panas garing. tapi berselimut sakan. makan apapun xmau..
sakit gigi. maybe sebab panas sangat. gigi rasa macam arghhhhhhhhh.. sakit. roti pun sakit bila aku makan. Allah.. tu xditambah lagi dengan cirit birit. dugaan semua ni bagi aku..
panadol dah masuk 2papan aku makan. ubat batuk?? hari ni dah 2 botol.. macam mana ni??
Allah... Allah.. Allah.. jika ini sebahagian penghapusan dosaku,aku redha dengan seikhlas hati.
mula lah terbayang abang2 yang care aku waktu aku demam. sanggup p ligan ayam kampung atas pokok malam2 2,3 beradik depa sebab nak buat sup bagi aku makan. siang ayam sama2.
ahhhhh...
aku rindu kalian..
abg cik pulak bila aku demam kat umah dia,2,3 pagi sanggup bangun mai tengok aku kat bilik.
sebab nak bagi makan ubat cukup waktu. letak balm kat leher,belakang,jelom kepala. malam2 pun jadi keja. Alhamdulillah.. kesayangan aku semua mewarisi sifat tanggungjawab yang tinggi.. syukur.. :) makk.. nak balik.. nak duk dekat ngan mak.. :'(
xtahan tanggung sorang2.

p/s: separuh jiwaku pergi.



No comments:

Post a Comment