Wednesday 19 December 2012

Semester Akhir.. :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum semuaaaaaaaaaaaaaa... :)

sihat???
moga kita semua sentiasa dalam kesejahteraan hendakNYA. 
:)

aku la ni baru ja mula semester baru.
dalam sedaq xsedaq dah semester akhir.
dah 3 tahun aku bermastautin dekat sini.
rasa macam baru ja masuk.
tengok2 dah nak habehhhhhhhhhh...

Alhamdulillah..
setakat la ni dapat lecturer yang sangat baik.
boleh ikut rentak lagi.
lecturer2 yang memberi seribu satu semangat yang habis habisannnnn kat students.
aku harap perkara ni bukan hanya disini saja.
tapi berterusan hingga bila2.

semester ni aku touching bila dapat lecturer2 yang sebegini rupa.
lecturer Engineering mathematic, circuit analysis,power electronic layan students setakat ni sangat membuatkan aku terharu. dan aku mula terfikir, "masih ada lagi insan2 seperti ini".
alhamdulillah.
dan apa yang aku tengok timetable aku sem ni, aku bersyukur sangat2 dapat lecturer2 yang hebat.
moga semangat sem akhir ni terus berkobar2 hingga ke akhirnya.

Lecturer power electronic paling aku tunggu2 untuk berjumpa sebab aku dari sem lepas lagi aku dengaq cerita macam2 pasai dia dari bebudak kos lain. bebudak semester lepas buat macam2 kat dia. sehinggakan satu haritu depa buat dia sangat down. biaq lah aku ngan tukang cerita ja yang tau apa ceritanya.
lecturer ni seorang lelaki.

bila first day dia masuk kelas aku tadi, aku nampak keikhlasan dia dalam membantu students.
aku cuba cari dimana kelemahan lecturer tu. tapi aku xjumpa.
dan aku mula membayangkan sampai hati bebudak lepas buat dia macam tu.
aku nampak kesungguhan dia nak tolong students.
siap saling berpesan2.
aku pulak jadi semangat nak belajaq subjek dia.
sekilas kita tengok orang ni, sekurang2 nya kita tau dia macam mana.

tapi tu lah... manusia kan,...
 kita xboleh nak puaskan hati semua pihak.
lecturer pun manusia biasa. ada kelemahan masing2.
kita semua sama.
jangan hanya mau menghentam sahaja tanpa mengetahui apa benda yang terjadi sebenarnya.

aku pernah mengalami lebih kurang jugak peristiwa yang xbest bersama lecturer.
aku pun kekadang ada jugak perasaan xsuka dengan attitude sesetengah lecturer.
tapi aku kena cecepat sedaqkan diri bahawa kita menuntut ilmu daripada dia.
cari keberkatan disitu. students bila tengok kelemahan sikit mulalah nak mengutuk, mengumpat bagai. 
tu ilmu susah nak masuk. dan aku mengaku,aku pun ada jugak macam ni.
aku bila dah xsuka dengan cara lecturer tu mengajaq, mengajaq macam mau xmau ja macam mana aku nak terima???  tambahan pula dengan attitude yang???? bila xsuka, semua tentang dia aku block habeh masuk dalam otak aku. Allah... subjek yang aku boleh lulus pon aku gagal.
mintak maap la aku cakap. tapi aku berdoa lecturer tersebut sentiasa dalam keberkatan Allah SWT. 
dan aku jugak mohon Allah bukak kan pintu hati dia jangan lagi mengajaq macam tu. ubah attitude.
bila jadi macam tu, ramai student yang secara tetiba xsuka dia. mengutuk bagai.
aku juga berharap aku xjumpa dia lagi dan moga anak2 dia suatu hari nanti xkan mengalami keadaan yang sama seperti aku pernah alami.

kepada lecturer jugak,
kena lah amik dan terima pandangan daripada students.
sama2 kita baiki apa yang kurang.
orang cakap apa??
Give and Take??
haa.... ya la tu...
:)

sama2 berganding bahu.
jangan lah kerana ego, pendapat student tengok sebelah mata ja.
aku xsalahkan lecturer yang mengajaq. tapi aku kecewa dengan attitude.
nak tengok attitude students ja hebat, cemerlang..
tapi disebelah pihak lagi macam mana???

emmm... aku rasa aku dah melalut bagai dah.
tapi xpa lah.. aku hanya nak meluahkan apa yang aku rasa.
kita cuba lihat dari segi positif nya eh???
:)

goooodddddddddd... 
semoga kita semua terus cemerlang gemilang dan terbilang.
bukan hanya ilmu duniawi sahaja, malah hebat jugak dalam ukhrawi.
sama2 lah kita berdoa. In Shaa Allah.
Amin.

best of luck semua.. !

~LOTS OF LOVE~





No comments:

Post a Comment