Saturday 23 July 2011

kerinduan melanda diri

tetiba fikiran melayang teringat mak ayah di kampung.
seriusssssssssss rndu. :'(
tau???
rasa macam nak peluk cium skg jgk.

AYAH??? 
ayah seorang yang sangat tegas! tambah2 dengan anak2 lelaki. mak aiii..... "cengei" oooo orang kdh ckp.
tp "cengei" tu da smkin bkurang da skg ni. biasa lah.. dulu zmn drh baran msih d takat tggi kn..
slma aku ingat, ayah xpenah tibai2 aku mcm dia buat kt abg2 aku. biasa lah anak laki. dgil tu ad.
yg aku tau ayah klo mlawak agk kasar.. kkdang aku nges2 sbb snstif cket hti aku ni haa... tp aku tau ayh hnya mlawak dgn aku. itu style lawak ayh. dlm "cengei" ayh, dlm tegas ayh, ayh adalah sorang insan yg paling penyayang yg penah aku ad d dnia ini slaen mak aku. tau??? bgga aku.
ayh p mna2 xpnah lupa beli something utk d bwa balek utk kmi adk bradik. dr aku kcik smpai la aku bsr cket dh skg ni haa.. hee~ (senyum bhgiaa sat)
 MAK?? 
mak lg lah... mak sorang yg lmbut hati... mak lah pneman aku waktu sakit ke,waktu nges2 ke,sgla2nya jgk adalah mak.
bkn mksd aku yg laen2 xteman tp mak ni lebih cket nk mlayan aku ni haa... aku rndu mak. :')
even aku ad sorang lg adik tp aku ni mnjaaaaaaaa lah sgt dlm family. smpai da ttukar da yg mna satu adk n yg mna satu akak. haha!!
mak jgk lah yg jd tisu lap air mata aku wktu hti aku dlanda bdai tsunami. mak jgk lah yg letakkan ubt bila aku saket2. mak jgk lah yg jd pneman tdo aku wktu mlm apbla aku ttiba bgun mmpi bruk. mak lah yg backup aku slalu bila ayh marah aku. mak................ mak adalah sgla2nya bg aku. (nk pluk mak skg bley???)
mak..
byk yg aku nk tulis dkt cni pasal mak n ayh. klo nk tulis xkan hbes.
apapon mak n ayh adalah sgla2nya bg aku.
tanpa mak n ayh siapalah aku d dunia ini.
mak n ayh adalah yg terbaek bg aku.

LOTS OF LOVE~


No comments:

Post a Comment