Friday 19 April 2013

Sweet Cara Jebat.. :)

Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum you all....*lidah terangkat macam si Syahir.
hahahahaha...
you all sangat aku nieee...

eh. Jebat ada kat Shah Alam sekarang.
kursus kat CIAST.
senyum sampai telinga aku..

last week dia called ajak pi kenduri adik ipar lecturer poli aku, Puan Nani.
kenduri buat dekat KL. dekat dewan Pertubuhan Peladang... *arghh.. aku lupa nama tmpat tu.
ok.. abaikan.
memandangkan dia sorang, so aku temankan lahhhh... 
lagi pun aku kenai family pengantin.
pi lah, wakilkan kak ipaq aku...
aku rasa macam orang bekerja dah bila attend majlis-majlis macam tu..

majlis??
aku suka majlis tu..
simple tapi cantikkkk sangat.
anak ketua pengarah kawen ngan anak bekas kapten..
perghhhh...
semua orang besaq2 kat situ.

aku rasa aku sangat kerdil hokaaayyyyyyyyyyy bila duduk semeja dengan orang pangkat besaq-besaqqq....
dannnnnn.. aku salute sangat depa nie,
sebab??
gila merendah diriiiii....
aku rasa.. ohhhhhhhhhhh.. ada lagi insan-insan macam ni kat dunia nie...
-_-
dekat meja aku saja, ada dua orang pengarah.
sorang datuk. (bawak anak pompuan serta isteri. gila comeyyy wei anak dara dia... sangat santun)
hehehe...
sebelah aku cikgu mengajaq dekat SBPI dekat Tasik Puteri tu.
lagi sopan akak nie. lemah lembut. suruh panggil k.Hajar ja kat dia.

Jebat cakap kat aku,
ni baru orang kaya, pangkat besaq yang betul-betul ada "something" dekat dia.
jika nak dibandingkan dengan yang berpangkat besaq tapi xdak apapun dalam diri.
dannnn... aku merenung sejenak.
yeahhhh.. aku mengaku cakap Jebat.

sepanjang aku kat meja tu,
banyak yang aku belajaq dari pengalaman depa.
depa xlokek share ilmu yang depa tau.
belajaq dari orang lama..
dannnnnnnnnnn.. mata hati dan mata betui aku terbuka dengan isu2 yang depa bangkitkan.
moga depa-depa nie menjadi insan yang makin berjaya dan makin "menunduk"
Amin.

eh. sebenaqnya aku bukan nak cerita pasai kenduri tu tadi...
nak cerita pasai Jebat. kehkehkehekeh...
terkalih cerita pulak...

okay.
before ke kenduri tu...
Jebat bawak aku singgah Kuarters lama dia sebab nak hantaq barang orang pesan dari Sabah.
lepas tu aku ajak Jebat singgah jap dekat kebun dia..
aku suruh dia amek cabai sikit.
nyummm... nyummmmm... buat cabai kicap best nie.

Aku: b.cik.. amek cabai sikit. ada dak???
Jebat: Ada.. sattt.........
(lambat gilaaaaaaaaaa amek cabai) gila khusyuk dia duk buat apa ntah...
aku biaqqqq jaa... mungkin dia nak lepas rindu kat kebun dia..
15 minutes later.
Aku: lamanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... -_-
Jebat: sorryyy... b.cik ada amek something kat eja. favourite akak nie.. ce tekaaa..
Aku: mendeeeeee... ermmmmm.. ermmm.. ubi???
Jebat: ubi apa???
Aku: ubi kayu???
Jebat: dakkkkkkkkkkkkk... ce teka lagi...
Aku: arghhhhhhhhhhhhhh... xmau ahhh teka2... xbest.

tetiba dia tunjuk benda alah ni kat aku.
hahahhahahahhaahaha.....


kunyitt hokayyyyyyyyyyyy.. :)
gila ahhh... aku balik asrama keja duk makan tu ja buat ulam...
Jebat selalu buat yang sweet2 yang orang xperasan.
bagi aku dia sangat sweeetttttt cara dia...
hahahhahhahahah

then petang tadi dia called pulak...

Aku: Hello...
Jebat: Assalamualaikum..
Aku: haaa... yaaa... waalaikumsalam...
Jebat: buat apa??
Aku: studyyyyyyyyyyyyyyyyyy.... *nada sedih.
Jebat: sibuk x??
Aku: sibuk jugak laaaa... awat??
Jebat: jum keluaq makan??
Aku: kat mana??
Jebat: haishhhhhhhhhhhhhhh... duk sini sampai 3 taun, xkan xtau tempat makan kat mana???? ikut akak lahhhh...
Aku: lahhhhhhhh.. ceq mana nak tau tempat kat sini. member bawak ceq ikut. nak harap ceq, sesat jalan tu nanti.
Jebat: tudiaaa... xpa. jum lah keluaq. ka xlapaq lagi?? 
Aku: ceq mana makan lagi hari nie.
Jebat: okay. lepas asaq b.cik sampai. saja lah nak sembang2..
Aku: okayyy.. Assalamualaikum..
Jebat: waalaikumsalam...

dannnn.. bila aku pikiaq2 balik,
dia sanggup mai kat aku sebab semata2 nak ajak keluaq makan sekali.
nak sembang-sembang..
hehehhehehe...
dia siap bagi mineral water berbotol2 kat aku.
"minum ayaq masak banyak2... panas la nie."
"exam buat yang terbaik..! akak boleh aihhhh.."
Jebat... you are so sweettt hokayyy...

aku berharap sangat yang aku xlupa dia satu hari nanti.
aku berharap sangat aku xlupa family dia terutama kak Ita.
aku berharap sangat aku xlupa segala kebaikan dia kat aku selama aku hidup.
even aku lupa nanti, aku xmau lupa dia nie.
He is a great brother for me.
A great bestfriend for me.
like father for me after my Ayah.

dannn.. ada lagi ka orang yang nak melayan aku nanti macam Tuah ngan Jebat,
bila depa dah xdak???
not sureee....

I love you both... :)

k bai! :')

~LOTS OF LOVE~

p/s: lagu blog aku dah ditukar. sebab?? bulan ni, aku dah nak berpisah dengan sahabat2 aku dekat sini.
       so, esok aku akan buat review sapa keluarga aku,sapa yang jaga aku, sapa yang menceriakan aku
        selama tiga tahun aku di Shah Alam nie. :)

No comments:

Post a Comment